خدمات مواد غذایی ورزشگاه چلسی کونته تاتنهام

خدمات مواد غذایی: ورزشگاه چلسی کونته تاتنهام جام حذفی انگلیس هازارد

گت بلاگز وب‌گردی پنج توصیه غذایی به ورزشکاران

تغذیه ورزشکاران می‌تواند تفاوت زیادی در نتیجه ورزش ایجاد کند. تغذیه و ورزش همراه با هم مهم هستند و عادت‌های غذایی می‌توانند تاثیر ورزش را کم و زیاد کند.

پنج توصیه غذایی به ورزشکاران

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، چند توصیه که باید در تغذیه ورزشکاران رعایت شود عبارتند از:

عبارات مهم : انرژی
۱. خوردن صبحانه سالم:

اگر صبح ها ورزش کنید، تلاش کنید صبح سریعتر بیدار شوید و حداقل یک ساعت قبل از ورزش صبحانه بخورید. به اندازه کافی مواد غذایی مورد نیاز را مصرف کنید.

مطالعات متفاوت نشان داده است که خوردن کربوهیدرات قبل از ورزش باعث زیاد کردن کارایی ورزشکاران می شود و آنها می توانند مدت طولانی تری ورزش کنند. اگر می خواهید کمتر از یک ساعت بعد از صبحانه ورزش کنید، صبحانه سبک تری بخورید. این صبحانه می تواند مشمول بر پنکیک، آب میوه، شیر کم چرب و نان باشد. اگر عادت دارید که صبح ها قهوه بخورید می توانید قبل از ورزش یک فنجان قهوه بنوشید.

۲. میزان غذا بسیار مهم است

سعی کنید قبل از ورزش بیش از حد غذا نخورید. اگر وعده غذایی سنگین هست، سه تا چهار ساعت قبل از ورزش غذا بخورید. اگر وعده غذایی سبک است یک تا سه ساعت قبل از ورزش غذا بخورید. خوردن بیش از حد غذا قبل از ورزش کارایی را کم کردن می دهد و خوردن کم غذا نیز انرژی کافی جهت ورزش را تامین نمی کند.

۳. میان وعده مناسب بخورید

می توانید قبل و حین ورزش میان وعده بخورید. بستگی دارد که بدن شما چگونه به خوردن میان وعده جواب می دهد. هر طور که فکر می کنید بهتر است عمل کنید. اگر بلافاصله قبل از ورزش میان وعده بخورید انرژی ورزش کردن تامین نمی شود، ولی از گرسنگی شما جلوگیری می کند. جهت میان وعده می توانید از مواد غذایی زیر استفاده کنید:

موز، سیب، دیگر میوه های تازه، ماست، اسموتی، گرانولا، کره بادام زمینی.

۴. بعد از ورزش نیز غذا بخورید:

برای ریکاوری عضلات بهتر است که بعد از ورزش نیز مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و پروتئین بخورید. این مواد غذایی را تا دو ساعت بعد از ورزش مصرف کنید. بعد از ورزش می توانید مواد غذایی زیر را بخورید:

ماست و میوه ، کره بادام زمینی، شیر کاکائو کم چرب، اسموتی، گوشت بوقلمون و سبزیجات.

۵. مایعات کافی مصرف کنید:

قبل و بعد از ورزش و حین ورزش مایعات مصرف کنید. عالی ترین راه جهت تامین آب بدن مصرف آب خالی هست. اگر زیاد از یک ساعت ورزش کنید می توانید نوشیدنی ورزشی مصرف کنید.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: انرژی | صبحانه | ورزشکاران | وعده غذایی | مواد غذایی | تغذیه ورزشکاران | رژیم غذایی | لاغری


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog